2018. szeptember 17., hétfő

Csíkos kistakaró

Szeretem a vastag fonalakat. Gyorsan elkészül belőle amit tervez az ember. Így ez a kis takaró is hamar elkészült.
Takaró V mintával

Superlana Maxi fonalból horgoltam, 10 mm-es tűvel.
A mintája V minta, vagyis egy helyre öltünk 2 pálcát, köztük egy láncszemmel. A következő sorban az egyláncszemes ívbe kerül a V.

Ha a képet jobban érted, lerajzoltam.


Igazán egyszerű és könnyű minta, ha az első 2 sort jól csinálod, már mutatja magát a minta, nem lehet elrontani.
Csíkos takaró

Hárommal osztható +4 láncszemmel kezdjük. Ez hárommal osztható plusz egy is lehetne, csak azért írtam bonyolultabban, mert annyi mintád lesz, ahányszor veszed a hármat. A fenti képen ellenőrizd: Négy minta van, 4*3=12 plusz 4 láncszem.

Kezdéskor a tűtől számított ötödik láncszembe készítsd az első V-t. Utána minden harmadik láncszembe a következőt. A sor végén csak egy kihagyás van, és egy egyráhajtásos pálca. Így egyenes lesz a két széle.

Kb. 80 cm hosszú láncszemsorral kezdtem, és néhány soronként csíkoztam. A takaró hossza is kb. 80 cm.

Fonal: Superlana Maxi
Horgolótű: Prym soft nyelű, 10 mm-es 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése