2015. április 20., hétfő

Tavaszi szellő kendő bemutatkozása

Annyi kendőminta van a neten, minek még egy? Ez más, ez az enyém! :-)
Igen, én terveztem. Mondjuk rajzoltam, és találtam ki. A tervezést nem érzem megfelelőnek, mert ez inkább a tapasztalat irányából indulva alakult rajz.

Tavaszi szellő kendő Catania fonalból

A kendőmintákkal az szokott a bajom lenni, hogy túl sokat kell horgolni. A gyors sikert szeretem, nem szeretem, amikor heteket szüttyögök egy kendőn, pláne, ha utána nem is tetszik.

Ezért nálam minden minta úgy végzi, hogy kissé átalakul. Általában a pálcák számát szoktam csökkenteni, és pár éve nagyon büszke voltam magamra, milyen jól kitaláltam a mintát, aztán mondták mások, ez melyik minta. :-)

Tavaszi szellő kendő Unforgettable fonalból

Tehát az volt a kiinduló helyzet, kellene egy olyan kendőminta, amit nagyon kevés fonalból is értékelhető méretű kendővé lehet tenni.

Ha könnyű, szellős, nyári kendőt akarok, akkor az ne legyen 20-30 dkg. Gondolom ez elfogadható. :-) A nyári kendőkre én 1 gombolyagot szánok, vékony fonalból ez se kis munka.

Több kísérlet után alakult ki a minta. A minta szellős, ez a része a névnek meg is van fejtve. Miért tavaszi? Na vajon miért? :-) Egy könnyű csipkekendő számára, amit ráadásul tavasszal teszek közzé mi lenne jobb név?
Így tehát az új kendő neve: Tavaszi szellő kendő.

A teljes Tavaszi szellő kendő

Milyen a kendő? Laposan elnyúló háromszög, tehát jobban szélesedik, mint ahogy a háromszög magassága nő. Ennek előnye az, hogy nem ér le a térdedig hátul, mire elöl össze tudod fogni.

A minta könnyen megjegyezhető, két sor ismétlődik.
Az első két sor persze egészen más, tehát a 3.-4. sor az, amit ismétlünk. Meddig? Ameddig elég nagynak nem érzed, vagy nagyon meg nem unod, vagy ameddig tart a fonalad.
Az utolsó sora olyan legyen, amiben a 4 pálca, köztük láncszemmel mintarész található. (6. sor)

Blokkold, ha úgy szereted, de ha csak a nyakadba akarod tenni, ez el is maradhat.

Egyszínű fonalból is szép, de a színátmeneteseket szereti igazán. (Bamboo Fine, Angora Gold Batik, Catania, Díva, Alize Bella)
Egy hosszan színátmenetes fonalból igazi szépség lesz. (Tahiti)

Igen, egy kendő, amit meghorgolhatsz Catania fonalból is. Nem, nem lesz kemény, mert 5 mm-es tűvel horgolod! Nem, nem gond, hogy nyúlik, ez a cél!

A kendő rajzán erősen látszik, hogy nem vagyok grafikus, sőt a számítógépes rajzolás sem erősségem.

Tavaszi szellő kendő rajza


A képet le tudod tölteni, és ki tudod nyomtatni. Az eredeti rajz is A/4-es papíron van, azt szkenneltem be.

A kis karikák a láncszemeket jelentik, a vonal egy áthúzással az egyráhajtásos pálca, két vonallal a hasán pedig kétráhajtásos. Az x a rövidpálca. Kezdésnél a kis pont a körré kapcsolást jelzi.
Kétráhajtásos pálca csak a sorok végén van.

Amikor láncszemívekbe öltünk, akkor nem kell a láncszemekbe próbálni bökni, mit nem kell, nem szabad! Ha láncszemívbe öltesz, mindig a "nagy lukba" ölts, úgy szoktuk mondani, aláöltünk a láncszemívnek. Tehát nem keresed meg mondjuk a 3, láncszemet, hogy abba ölts, hanem egyszerűen az ív alá öltesz, és oda teszed mondjuk a rövidpálcát.
Miért jó ez? Azért, mert a láncszemív alá öltött pálcák szépen el tudnak igazodni, amikor kész a kendőd, vagy akár munka közben is, kicsit meghúzgálod erre és arra a kendőt, és az esetleg még kicsit csámpásan álló pálcák a helyükre kerülnek.

Utóbb vettem észre, az egyráhajtásos pálcákon hol erre, hol arra dől a vonal, ezt tekintsd sajtóhibának, a lényeg, egyszer van áthúzva=egyráhajtásos pálca.

16 megjegyzés:

  1. Nagyon-nagyon szép! Megyek Tahitit venni. :-) Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Esetleg egy szoveges leirast csinalnal hozza legyszi?
    Nekem nem egyertelmu, hogy mikor kell szembe olteni es mikor a kialakult nagyobb reszbe. Koszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Enikő! Szembe a második sorban, majd a harmadiktól kezdve minden páratlan sorban öltesz a kendő közepén. Az összes többi helyen ívbe öltünk.

      Törlés
  3. Valamiért nekem nem lesz szimmetrikus. Nem szokott gondom lenni a leírásokkal, igaz, kendőt még sosem horgoltam és rajzról sem szeretek annyira dolgozni, de ha átírom szövegesre a 3. és 4. sort valamiért akkor sem látom, hogy a soron belül hol kell ismételnem.

    VálaszTörlés
  4. Megvan :) Pedig már majdnem lemondtam róla...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emese!
      Hogy jöttél rá,hogy hogyan kell ismételni a 3. és a 4. sort a soron belül?

      Törlés
  5. Én sem tudok rájönni,hogy hogyan kell beilleszteni a 3. és a 4. sort a soron belül.Kérek szépen segítséget!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nézd meg az 5-6. sort, az is ugyanaz, csak már több mintaegység van a sorban. Ott jobban látható, tehát horgold meg képről azokat is, szerintem akkor világos lesz, hogyan ismétlődik. Mivel a rajzot nem akartam még nagyobbra készíteni, így a 6. sornál jelzem, hogy annak kell az utolsó sornak is lennie, de ebben a kendőben csak 2 sor ismétlődik, vagyis a 6. sor pont olyan, mint a páros sorok. Az 5. meg pont olyan, mint a páratlan sorok.

      Törlés
    2. Köszönöm szépen a segítséget!Meghorgoltam az 5-6. sort is,most már látom,hová kerül a 3-4.sor.Azt hiszem,letisztul hamarosan a többi mintaegység elhelyezése is.

      Törlés
  6. Könnyen megjegyezhető minta, gyorsan alakuló kendő. Kezdő, internetről tanult horgolótudással álltam neki és megy. Köszi szépen :-)

    VálaszTörlés
  7. Nekem megvan. Szépen követhető a óajz, köszönöm :-)

    VálaszTörlés
  8. Elkészült nálam is, könnyen készíthetõ, köszönet a mintáért!

    VálaszTörlés
  9. En meg nagyon szeretek rajz utan dolgozni,ez internacional.

    VálaszTörlés
  10. Azt hiszem ez az amit kerestem, pont ezekkel az érvekkel 😉köszönöm szépen remélem sikerülni fog🤔🤗

    VálaszTörlés
  11. Először is csodálatosan szép a kendő és a mintája. És másodszor nagyon-nagyon tetszik, hogy olyan jól "szájbarágósan" írtad le a munka menetét. Imádom. Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Örülök, hogy tetszik a kendő. :-)

      Törlés