2016. augusztus 16., kedd

Horgolt tok mobilra, okostelefonra, tabletre, vagy amire akarod

Az egyik legkedveltebb projekt a mobiltok. Kezdők is szeretik, nem nagy, gyorsan elkészül, egyszerű mintával horgolható.
Színes mobiltok

Gondoltam, horgolok a kis okoskámnak egy tokot, ne karcolódjon a táskában. A képernyőjén van védőüveg, ha így kell nevezni, de akkor is. :-)

Adva van egy rövid átmenetes fonal, pamut, Anchor Style Magicline a neve. Mercerezett, de puha, és aránylag vastag. Ennek ellenére 3,5 mm-es tűvel horgoltam.

Hogyan horgolj tokot a telefonodra, tabletedre, laptopodra, esetleg "ájfonodra" :-) Reméljük, ez utóbbi sem sértődik meg, ha nem harapott almás bigyót kap.

A láncszemsor olyan hosszú legyen, hogy a beborítani kívánt tárgy szélességét ici-picivel meghaladja. Ez 1-2 láncszemet jelent pluszban, és még egyet, hogy az első sor emelése is meglegyen.

A tűtől számított második láncszembe öltöttem az első rövidpálcát, majd mindegyikbe egyet-egyet. Az utolsó láncszembe 3 rövidpálcát horgoltam, a harmadikkal már meg is fordultam, a kezdő láncszemsor másik oldalára, ahol visszafelé minden láncszembe egy-egy rövidpálcát horgoltam. Az első láncszembe még két rövidpálca került, a már ott levő egy mellé. Így meg is lett a három, és körbeértem.
Itt még összekapcsoltam a kört, egy láncszem emelés, és az első pálcára,, majd utána az összesre egy-egy rövidpálcát horgoltam.

Két-három sor után át is térhetünk a mintára.

Nem esik ki a telefon, a macska vigyáz rá! :-)

A minta:

  • 1. sor: egy rövidpálca, egy láncszem, egy pálcát kihagyunk, a következőbe egy rövidpálca, egy láncszem, stb. Tehát minden második pálcára készítünk egy pálcát, köztük egy-egy láncszemmel.
  • 2. sor: a pálcákat kihagyva, az egyláncszemes ívekbe kerülnek a rövidpálcák, köztük egy-egy láncszemmel.
Ebben a részben áttértem a spirálban horgolásra, tehát nem volt sorvég, és az ezzel járó probléma. Folytattam a horgolást körbe-körbe, pálcát kihagy, láncszemívbe rövidpálca, egy láncszem.

Javaslom, ekkor próbáld a telefonra.  Ha véletlenül túl széles vagy túl keskeny lenne, még keveset kell lebontani. Ha minden rendben, horgolj tovább, amíg úgy nem látod, elegendő a magasság. Ismét tedd a tokba a telefont, vagy amire éppen horgolsz. Ekkor fogod látni, mennyit kell még horgolnod.

Arra számíts, hogy az utolsó sor közepén nem egy láncszemet kell horgolni, hanem többet. Annyit, amennyi a felvarrandó gombhoz illik. A hurok meghorgolása után folytatod a sort.
Az utolsó pálcáknál térj át a hamispálcára, így szinte nem is látni majd a munka végét.
A szálat elvágod, befejezed a horgolást, majd a szálakat eldolgozod.
A gombot a megfelelő helyre cérnával felvarrod.

A mintáról annyit, ez mostanság eléggé divatos lett, érdekes a textúra, ami kialakul. Ezen kívül egészen gyorsan megy, ha unod a sok rövidpálcát, akkor ez a te mintád, mert fele annyi rövidpálcát horgolunk, mint más esetben. A horgolt darab nem lesz olyan merev, jó tartású, mint ha csak rövidpálcával horgoltad volna. Ez a minta rugalmasabb, ezért is kell többször próbálni a tokot horgolás közben.

A telefontok hálás  dolog, egygombolyagos projekt, ajándéknak is kitűnő.

Jó horgolást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése