2016. augusztus 14., vasárnap

Kerek szőnyeg, vastag fonalból - gyorsan elkészül

Nagyon tetszenek a helyes, kerek kis szőnyegek. Hogy használnám-e, használni fogom-e, még nem tudom, de tetszik. :-)
Lisa Big kerek szőnyeg

Az elkészült darab mondjuk úgy, kísérleti példány, hogy megtudjam, mennyire jó hozzá a vastag akrilfonal. Nagyon vastagról van szó, nem, még annál is vastagabb. Olyannyira, hogy 10 mm-es tűvel horgoltam. Bevallom, először szemeztem a 8 mm-es tűvel, de a tű nem szemezett vissza, vagyis nem találtam, a 7 mm-es meg túl kicsinek bizonyult.

Látszik, hogy kicsit más, mint ahonnan az ötletet merítettem

Az ötlet innen van, a fonal más, mint az ott látható, és talán ennek tudható be, hogy nem is tudtam a leírás alapján elkészíteni. Nekem nagyon elindult a hullámosodás irányába, ezért van nálam a második lyuksor után 3 pálcás sorom a kettő helyett, és a továbbiakban nem a leírás szerint szaporítottam. Tehát az első 5 sor a leírás alapján, a további úgy készült, hogy tartani tudjam a lapos kört.
A szőnyeg széle

3 gombolyag Lisa Big fonal volt az áldozat, maradt belőle kevés, de a minta olyan, hogy ebben a sorban lehet szépen befejezni. Talán egy-másfél sor még kijött volna a fonalból.
Így is szép nagy lett, 86 cm az átmérője.

Ha azt kérdezed, és mennyi ideig tartott a horgolása, akkor azt kell mondanom, sokkal gyorsabban elkészült, mint gondolod, mint gondoltam. Néhány óra munka az egész. Én itt többször bontottam, mert a leírás alapján horgolva hullámzott, és nem simult ki, aztán nem akartam még egy gombolyagot felhasználni hozzá, végül a tökéletes szőnyeget kicsit túlhorgoltam, már majdnem elfogyott a fonal, amikor eszembe jutott, ez a harmadik gombolyag, és már ezt a lyuksort nem kellett volna meghorgolni, pláne az utána jövő kettőt. :-)

A szokásos lábbal kép, itt papuccsal
A papucsos kép azért jó, mert tudod valamihez viszonyítani a méretet. :-)

A következő szőnyegem csipkésebb lesz, most is sokáig kerestem egy leírást, amit már tavaly kinéztem, persze nem lett meg, de most már eszembe jutott, hol kell keresni. :-)

 A Lisa Big, illetve a Bravo Big fonalak azonosak az anyagösszetételt, vastagságot tekintve, mindkettő 200 grammos gombolyag, 120 méter fonallal.

https://www.fonalbolt.com/Bravo-Big-fonalak
https://www.fonalbolt.com/lisabig





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése