2015. január 4., vasárnap

Tuniszi horgolás, avagy tanuljunk valami újat

A tuniszi horgolásról be kell valljam, hogy számomra nem új. Az alap öltést már évtizedek óta ismerem, de mivel kb. eddig jutottak el akkoriban a könyvek a témában, hát a tudást nem nagyon hasznosítottam.

A tuniszi horgolás sajátossága, hogy pöndörödik. Most, több évtized után tudtam meg, nem csak nálam. Egyrészt ez tartott vissza attól, hogy bármit is készítsek ezzel a technikával, másrészt az, hogy semmi, szerintem értelmes dolgot nem tudtam kitalálni belőle.

Most, na jó, már vagy két éve ismét nagyon divatos a tuniszi horgolás. Már egyszer próbálkoztam a népszerűsítésével, de kevés sikerrel. Gondolom, mások is eljutottak 2-3 öltésig, majd megálltak, mélyen elgondolkodtak, hogy na jó, és most merre? Majd eltették a tűt.

Azóta egyre több honlapon találunk útmutatót a kezdetekhez, már kész öltés katalógusok vannak, videóban elbeszélve, ahonnan meg lehet tanulni, hogyan is megy ez a tuniszi horgolás.

Jó, hogy vannak videók, mert nyelvi akadályai vannak annak, hogy megértsük a leírásokat. Hiába tud az ember horgolni, a tuniszi horgolásban másképp nevezik az öltéseket, és speciális az elkészítésük is. Ha se kész munkát nem láttunk, se nem olvastunk még róla korábban, akkor nem túl könnyű a minták megértése.

A napokban egy szenzációs tévéműsorban láttam ismét a tuniszi horgolást, és rögtön egy olyan öltéssel, amire azt mondtam, ez állat jól néz ki.
Elő is kaptam a tűt, fonalat hozzá, és kipróbáltam, persze előtte gondosan kigugliztam, vagy kijutúboztam a megfelelő videót. :-)

A minta készítése szórakoztató, és az eredmény nagyon látványos. (Még annál is látványosabb.)

Most nem mutatom meg, mert a próbadarab már áldozatul esett egy másik minta kipróbálásának, amiből viszont el is fog készülni a MŰ.

A MŰ egy része itt látható.

Tuniszi minta. Bal oldalon a fonákja, jobb oldalon a színe látható.


Csipke tuniszi horgolással.

Mert nem ám az a kemény, vastag, fonalfaló valami a tuniszi horgolás, ami ráadásul hurkába gördül, amint letesszük az asztalra!

Nem, van légiesen könnyű tuniszi horgolás is, amiből csipkekendőt, csipkesálat, bármit készíthetünk!

Gondoltam, itt az idő, ismét feldobom a témát, tanuljunk tuniszit horgolni!
A Facebookon van is egy csoportunk, ahol együtt próbáljuk felfedezni a horgolás eme, számunkra eddig ismeretlen szegletét.


Ha érdekel, jelentkezz nyugodtan a csoportba. Ha most tanulsz horgolni, akkor nem ajánlom számodra a tuniszi horgolást. Előbb légy tisztában a normál horgolással, mert a tuniszi más, és bizony nagyobb figyelmet követel, mert nagyon könnyű elveszteni a széleken a szemeket.

Ha nem Facebookozol, akkor se keseredj el, mert itt is írok a tuniszi horgolásról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése