2014. december 31., szerda

Sapka kétféle mintával, színesen

Az itt látható sapka remek példa arra, hogy van, amikor egy modell az embernek nem tetszik az eredeti fonallal, azonban más fonalból már olyan, hogy egyszerűen meg kell horgolni.

Az eredeti sapka, és a leírás itt található: http://www.redheart.com/free-patterns/winter-blast-hat

Winter blast hat

Hát igen, mondtam, olyan iskolás.

Aztán, jóval később, láttam, hogy van hozzá videó is, és a videón mintha nem is ugyanaz a sapka lenne. Azt a videót időközben eltávolították, se a Red Heart oldalán, se a Youtube-on nincs meg, így kénytelen leszel a balkezes változatot megnézni. Ha balkezes vagy felsóhajthatsz, végre. :-)
Az előképen az eredeti sapka van, de színesben készítik el.



Azért egészen más, ugye?

Körülnéztem, miből lehetne elkészíteni, és a Burcum Batik fonalat alkalmasnak találtam.

Az én Winter blast sapkám
A sapka szemből
Az elkészítése elég hosszan van leírva. 

A lényeg:
  • kétféle tűvel dolgozunk, a rövidpálcás részek a kisebb, a mintás részek a nagyobb tűvel készülnek.
  • a rövidpálcás részt a színén, körben horgoljuk
  • a mintás részt a fonákján, spirál alakban horgoljuk
  • a minta: félpálca, a következő szembe egy hamispálca
  • a rövidpálcás részek 4-5 sorosak
  • a mintás részek 5 sorosak


A minta olyan, ami a fonák oldalon látszik, ezért dolgozunk a fonák oldalon, hogy a minta a sapka színére kerüljön.
Kicsit jobban oda kell figyelni horgoláskor, és érdemes szemjelölőt használni, mert még így is el lehet tévedni. :-)

A videót megnézve, vele együtt horgolva bátran elkezdheted!

A fonal ilyen volt:






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése