2015. január 25., vasárnap

Babatakaró rekordidő alatt

Gyorsan elkészülő babatakaró

Nem akarsz vacakolni heteken át? Nincs idő elkészíteni egy finom kis takarót?
Próbáld ki több szállal és nagy tűvel horgolva!


Takaró 4 szál összefogásával
 Több helyen láttam már gyorsan elkészülő takarókat. Középvastag fonal több szálával, és nagy tűvel horgolva gyorsan elkészülőnek írták. Gondoltam, kipróbálom.

Az én takaróm a nagyobbacska babatakarókhoz tartozik, de úgy gondoltam, ha már ilyen vastag, akkor legyen használható méretű is.

Bravo fonal 4 szálát használtam, 12 mm-es horgolótűvel. Nem mondom, hogy kényelmes ezzel a mérettel horgolni, de hogy gyors, az biztos!

Két színt használtam, egy kékes-zöldes színátmenetes fonalat, és világos türkiszt.
 
A színátmenetes
Türkisz Bravo fonal
   

A négy szál színe változott, de ezt előre el is terveztem.
30 dkg türkisz és 15 dkg színátmenetes fonalra volt szükség, a takaró 420 gramm körüli, egy sapka is készült a fonalból.

A minta
Eleinte 2 szál színes és két szál egyszínű volt. Az egyik színeset kb. fél gombolyag után lecseréltem türkiszre. Az utolsó 5 sorban mind a négy szál türkisz.

35 láncszemmel kezdtem, és az első sorban 34 rövidpálcát készítettem.
A sorok elején 3 láncszem magasítás van
2. sor: minden rövidpálcára 1-1 egyráhajtásos pálca.
3-5. sor: minden pálcára 1-1 egyráhajtásos pálca.
6. sor: minden 2. pálcára 2 egyráhajtásos pálca.
7-10. sor: az előző sor pálcacsoportjának két pálcája közé kerül a 2 egyráhajtásos pálca.
11-22. sor: a pálcacsoportok közé kerülnek a 2 pálcás pálcacsoportok.
23-26. sor: az előző sor pálcacsoportjának két pálcája közé kerül a 2 egyráhajtásos pálca
27-30. sor: minden pálcára 1-1 egyráhajtásos pálca

31. sor: rövidpálca. A sor végén nem fejezzük be a munkát, hanem a takaró oldalán folytatva a rövidpálcákat, a másik 3 oldalt is körbehorgoljuk. Amikor visszaérünk a rövidpálcás sorhoz, befejezzük a munkát. A szálakat eldolgozzuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése