2019. július 10., szerda

Horgolt öv - egyszerű és gyors projekt

A múltkor egy makramé övet kellett volna készítenem, de a rendelkezésre álló szál olyan vékony, hogy 1 órai munkával a szálak levágásán túl 3 cm hosszúságot tudtam csomózni.
Ez nem kicsit kedvetlenített el. :-)
Aki az övet kérte, jó ötlettel állt elő. Mi lenne, ha horgolnánk övet? Jó, horgoljunk övet!

Keskeny horgolt öv

A terv eleve egy keskeny öv volt, itt láthatod a végeredményt. Ennél keskenyebb már csak akkor lenne, ha egy láncszemsorból állna.

A fonaláról annyit, ez egy makraméfonalnak nevezett fonal, táskát is lehet belőle horgolni, szerintem makraméra pont nem alkalmas. Csúszik, de nagyon, tehát a csomók azonnal lecsúsznak, már akkor igazgatni kell, amikor még el sem készültek, szóval macerás. Ezen még túl is lehet lendülni, viszont a fonal szerkezete a ma oly divatos kötött, tehát nem sima szálak összetekerésével készül, hanem egy nagyon keskeny kis csövet kötnek.

A probléma ezzel a kötött csővel van. Ezen fonalak közös tulajdonsága az, hogy az egyik oldalról le lehet bontani a fonalat. Ha a fonal kezdete pont az az oldal, ahonnan bomlik, már az első perctől kezdve izgulhatunk, meg ne rántsuk véletlenül a szálat.
Én már csomót kötök az ilyen fonalak végére munkakezdés előtt.
Ennél a fonalnál is így jártam el. Ha már a bomlást emlegetem, itt írom le, hogyan dolgoztam el a szálvégeket.

Először tűvel szépen a szemek között vezettem néhány centiméteren át, majd kb. 1,5 cm hosszúra hagyva levágtam a szálvégeket, és ekkor a nylon makramé szálaknál használt módszert alkalmazva, öngyújtó lángjánál megolvasztottam a fonalat, és a horgoláshoz nyomtam. Így odaragadt a szál, reméljük, nem kel önálló életre.

Az övet olyan hosszúra készíted, amilyen hosszú övre szükséged van. Illetve, ha ilyen erősen nyúlós fonalad van, akkor annál rövidebbre, ezt próbával tudod megállapítani.

Öv horgolása


Anyag: Makramé nevű fonal, ami 100% nylon vagy ki tudja mi, de műszál.
Horgolótű: 4 mm

Láncszemekkel kezdjük, ez a rész lesz a megkötő. A középső rész maga az öv mintája, majd a végén ugyanolyan hosszú láncszemsor, mint az öv elején.

Kezdés: 70 láncszem.
A minta 3 láncszem, majd a tűtől számított 3. láncszembe 1 egyráhajtásos pálca
2. sor: 2 láncszem magasítás, megfordítjuk a munkát, 1 egyráhajtásos pálca az előző sor pálcájára.
3. és minden további sor: a 2. sort ismételjük.

A szükséges hosszúság elérése után 70 láncszem.
A munkát befejezzük, szálvégeket eldolgozzuk.

Az öv mintája

Tipp

Ha a sorok végén nem mindig ugyanarra fordítod a horgolást, hanem egyszer az egyik, következő sorban a másik irányba, az öved egyenesebb lesz.

Jó horgolást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése