2018. május 5., szombat

Cukiság mentában, avagy egy pici táska

A Cotton Jersey fonallal való munka megtetszett, ezért gondoltam, készítek egy picike táskát.

Menta színű horgolt kistáska
1 gombolyag Cotton Jersey fonal
5 mm-es horgolótű

Minta


Első sor: minden szembe 1-1 rövidpálca (Ez a sor már a táska aljának elkészülte után készen van)
Második sor: *egy rövidpálca az első rövidpálcára, a következő rövidpálca tövébe öltjük a rövidpálcát. *-tól ismételjük a mintát.
Harmadik és minden további sor: a "normál" rövidpálca tövébe öltjük a rövidpálcát, az előző sorban mélyre öltött pálca tetejére horgolunk.

A táska horgolása


A táska aljánál kezdtem, 13 láncszemmel. A tűtől számított második szembe öltöttem az első rövidpálcát, majd minden szembe egyet. A sor végén az utolsó láncszembe még egy rövidpálcát horgoltam, és a láncszemek másik oldalán folytattam a munkát. Minden láncszembe 1-1 rövidpálca. A sort lezárhatod egy hamispálcával, így jobban látod, hol van a sor vége.

A következő sorban az első és utolsó láncszemben levő 2-2 rövidpálcára kell szaporítani, a többi pálcára 1-1 pálcát horgolunk. Ezzel el is készült a táska alja.

A harmadik körben minden pálcára 1-1 rövidpálcát horgolunk, a szemek hátsó szálába öltve.

A táska mintája

A következő körtől kezdve a mintát horgoljuk.

10 sort horgoltam mintával, majd a felső rész következett, ahol hátsó szálas rövidpálcákkal dolgoztam. 2 kört horgoltam, majd a következő körben alakítottam ki a táska fülét.
Ennek mérete tetszőleges, a kéznek majd bele kell férnie, tehát ennek megfelelő számú rövidpálca fölé horgolunk láncszemeket, majd folytatjuk a rövidpálcákkal a horgolást.

Vigyázz, hogy a táska elején és hátán is ugyanoda kerüljön a fül.

Én 8 pálcát hagytam ki, 8 láncszemet horgoltam helyette.

A következő körben  minden pálcára 1-1 rövidpálcát horgoltam, a láncszemívekre pedig 10-10 rövidpálcát. Tehát az ívbe, nem a láncszemekbe!
Az utolsó körben minden pálcára egy hamispálcát készítettem.

Megjegyzés a mintához


Ez a minta vastag fonalból mutat jól. Kipróbáltam többféle fonallal, a pólófonal jellegű fonalból lesz ilyen látványos. Vékony fonalból horgolva a mélyre öltött pálcák nem takarják el az alattuk levő rövidpálcákat. Persze, az is egy textúra, de nekem itt pont az tetszik, hogy szinte kis bogyók keletkeznek.
Nagyobb és kicsit táska együtt
A nagyobb táska leírását itt találod



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése