2018. július 8., vasárnap

Horgolt függöny, egyszerűen

Mindig érdekelt a függönyhorgolás, de azt tudom, nem fogok "igazi" nagy függönyt horgolni. Talán egyszer egy kis vitrázst horgolok recehorgolással, de ez sem biztos. Főleg azért, mert a konyhaablakunk kétszárnyas, szóval a kis függöny nem opció, legalábbis én a kétszárnyas ablakra való két kis függönyt már soknak tartom. :-)

Most viszont itt van ez a függöny, ami lehet térelválasztó és ajtófüggöny is. Ha pedig rövidebbre horgolom, akkor falikép is lehet.

Függöny Maxi Flower fonalból

A videóban megnézheted, hogyan készül, de itt el is olvashatod.

Hozzávalók:


Alize Maxi Flower fonal. Ez a Superlana Maxi fonal "virágos" változata. Ezért remekül kombinálható a Superlana Maxi fonallal.

Két variációt készítettem, az egyik csak a virágosból, a másik sima és virágos fonalból. Nekem a sokvirágos jobban tetszik, de ki kellett próbálnom, milyen, ha sima fonalat is használok. A másik ok, hogy a kiszemelt virágosból csak 1 gombolyagom volt, ami egészen biztos, hogy nem lett volna elegendő.
Függöny Superlana Maxi és Maxi Flower fonalakból

A videó szerint 4 mm-es tűvel kell horgolni, bár a láncszemsornál felhívják a figyelmet, lazán horgoljuk. Sajnos, nekem a 4 mm-es tűvel kínszenvedés volt a dolog, hamar át is tértem a 4,5 mm-es tűre, ami kicsit kellemesebb volt. A második függönynél úgy döntöttem, 5 mm-es tűvel dolgozok, de végül ebből 6 mm lett, mert úgy gondoltam, inkább normálisan (nem lazán) horgolok, de könnyebb lesz, mert nem akad be a fonal a tűbe.

Tehát a használt horgolótű 4-6 mm közötti, vérmérsékleted és a munka haladása szerint.

A videóban láthatod, rajtad múlik, hogyan kezded, én 3 sor egyráhajtásos pálcát készítettem, a középső sorban kialakítva a pálca számára a lyukakat.

Itt 3 egyráhajtásos pálcát horgoltam, utána 2 láncszem, két pálcát kihagyok, majd ismét 3 egyráhajtásos pálca, stb. A következő sorban a láncszemívekbe 2-2 egyráhajtásos pálca került, a pálcákra 1-1 pálca.

Ha 1 méter széles függönyt horgolsz, kb fél kg, 5 gombolyag fonalra van szükséged.

Az én két függönyöm 3, illetve 2 gombolyagos. A két gombolyagos a vegyes, ez azért fontos, mert a Superlana Maxi fonal 100 méter, a Flower pedig 80 méter. Ez a két gombolyag teljesen el is fogyott.

A függöny horgolása


Kb. 50 cm hosszú láncszemsorral kezdtem, 6 mm-es tűvel. A felső rész 3 sora után a hosszú rojtok következnek. 110 láncszemet horgoltam, ez  nekem kb. 100 cm volt. Mivel a fonal mennyisége kiszámított volt, legyártottam a Flower fonalból a virágos láncszem sorokat, majd számolgatni kezdtem.
Úgy tűnt, minden második pálcához tudok egy láncszemsort kapcsolni. A sima fonalból is meghorgoltam a csíkokat, pont annyi lett, amennyire szükségem volt. :-)

Ha nincs fonalpara, akkor a számolgatás kihagyható, csak azt kell eldöntened, minden pálcára, minden másodikra vagy minden harmadikra teszel egy rojtot. Ha sűrűbben vannak a rojtok, több fonal kell! A fonal olyan vastag, hogy a minden második pálcánál elhelyezett rojt elég sűrűséget biztosít még úgy is, hogy nem minden szál virágos.

A nagyobb függönynél minden harmadik szemnél vannak a rojtok.

Minden harmadik pálcán van egy rojt

Összefoglalom röviden a készítést :-)

Felső rész

Tetszés szerinti hosszú láncszemsorral kezdünk.
1. sor: egyráhajtásos pálcák
2. sor: *3 egyráhajtásos pálca, 2 láncszem, 2 pálcát kihagyunk. *-tól ismételjük.
3. sor: egyráhajtásos pálca minden pálcára, és 2-2 pálca a láncszemívekbe.
Befejezzük a munkát.

Rojtok

Egyforma hosszúságú láncszemsorokat horgolunk, hosszabb szálat hagyva vágjuk el a szálat, de nem fejezzük be a munkát.

Összeállítás:

A láncszemsorokat a felső részhez rögzítjük horgolótű segítségével.

A szálakat eldolgozzuk.

A felső résznek nem kell feltétlenül 3 sorosnak lennie. Készíthetsz 1 lyuksort is, ebbe tudod majd befűzni a függönyrudat.

Vigyázz! A függöny készítése komoly függőséget okozhat. Nagyon gyors eredmény, látványos, szokatlan függönyt, térelválasztót készíthetsz.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése