2018. március 10., szombat

A tűz melegsége - egyszerű horgolt kendő

A kendő színeiről jutott eszembe a tűz. tüzes vörös színek jellemzik ezt a fonalat.

Kendő Creative Lace fonalból

A fonal az idei tél újdonsága, Creative Lace a neve. Gyapjútartalmú vékony fonal, ami a megszokott 50 vagy 100 grammos gombolyag helyett 80 grammos kiszerelésben kapható. 280 méter a gombolyagban levő fonal hossza, ami azért nem olyan kevés. Ennek köszönhetően a kendő az egygombolyagos projektek sorába is bekerülhetett. :-)

Megvallom, sokáig kerestem az ideális mintát a fonalhoz. Többet ki is próbáltam, és nem tetszett. A fonal karakteres, nagyon karakteres, erős színekkel, ezért a minták egyszerűen nem mutattak belőle.
Aztán egyszer csak eszembe jutott, hogy van nekem egy kendőm már régóta, ami szintén nagyon rövid átmenetes fonalból készült. Akkor ki is próbálom a mintát, hátha ez lesz a nyerő. Egy harmadáig kész darabot bontottam le a cél érdekében. Szegény már néhány hónapja várt a további horgolásra, de egyszerűen nem tetszett amit horgoltam belőle. Nem is a minta, hanem a forma. :-)

Mi is ez a titokzatos minta? Egyszerűbb, mint gondolnád. A sorok 1 egyráhajtásos pálca és 1 láncszem váltakozásából állnak, a következő sor pálcáját az 1 láncszemes ívbe kell ölteni.

A kendő mintája


A kendőt az alsó csücskön kezdjük, és soronként szaporítva haladunk felfelé. Majdnem addig, ameddig a fonal tart. Itt 1 gombolyagot horgoltam végig. Illetve a mintával majdnem végig, mert hagyni kell a körbehorgolásra is, ezt viszont csak érzésre tudod belőni. Ha az utolsó soroknál figyeled, mennyi fonal fogy, akkor azt mondom, több mint 2 sornyi fonalat kell hagynod, hogy körbe tudd horgolni a kendőt. Egyébként az sem probléma, ha nincs körbehorgolva.

Annyira szerencsés voltam, hogy másfél méter fonal maradt a végén. Azt hiszem, ennél jobban kiszámolni sem tudtam volna, mikor kell körbehorgolni. Amikor úgy gondoltam, na, most már a széle jön, arra számítottam, még kis bojtok is lesznek, mert ugye ma mindenre bojtot teszünk. (nem pompon, bojt!)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése