2018. március 22., csütörtök

Tavaszi szellő inkább őszi színekben

Elkészült az újabb Tavaszi szellő kendő, aminek színei nem annyira tavasziak.
Nem azért mondom, mert én horgoltam, de piszok jól néz ki. A fonal a Creative Lace egyik árnyalata, a mystic color. Az árnyalat egyes részei az Unforgettable echo árnyalatára emlékeztetnek, de tényleg csak egyik-másik árnyalat. :-)

Tavaszi szellő Creative Lace fonalból

A fonalról


  • Röviden színátmenetes fonal, a fonal vastagsága is változó. 
  • Félgyapjú, és érdekessége, hogy 80 grammos gombolyagban kapható. 
  • Az ajánlott tűméret 3,5 mm. Színei gyönyörűek, az összes árnylatról elmondhatjuk ezt. 
  • Meg kell szokni, hogy a fonal egyenetlen vastagságú, néha az ember fél, ez fog szakadni, mert csak egy vékony cérnaszál. 
  • Ráadásul nincs is jól megsodorva, ebben is hasonlít az Unforgettable fonalra. Jelzem, most éppen nem lebeszélek a kipróbálásáról, csak elmondom, milyen a fonal. :-)

Milyen dolgozni vele?

Érdekes, nagyon jó. Egészen érdekes a készülő munka fogása, és egyáltalán nem olyan kis vékony, mint számítanánk rá.
Egy biztos, nehezen találod meg a megfelelő horgolásmintát hozzá, mert a nagyon rövid átmenetek elnyomják a mintákat.
A minta és a fonal

Elkezdtem még ősszel a kendőt, de nem nagyon volt rá időm, és úgy éreztem, nem mutat a minta. Aztán két hete előszedtem, és még a horgolótű is benne volt, így legalább tudtam, milyen mérettel horgoltam. :-) Megszakértettem, és úgy döntöttem, befejezem, mert ennyi munkát már nem bontunk le. Így is lett, amikor értékelhető méretnek tűnt, akkor megkapta a szélcsipkét. Még ekkor is olyan kis vastagnak tűnt az egész, nagyon fura és érdekes érzés volt a kész kendőt markolászni.

Aztán úgy gondoltam, kimosom, és a fonal tiszteletére még blokkolni is fogom. Így is lett. A kész kendő pillekönnyű, finom kis darab, az a vastagság, ami még mosás előtt jellemezte, eltűnt. Gyönyörű lett, nőtt is, és a szélén a csipke is formás.

Az őszies Tavaszi szellő

Gondos voltam, és felírtam néhány adatot.

  • A legfontosabb, hogy az egygombolyagos projektek mezőnyében indulhat a kendő, mert 65 gramm. (A gombolyag 80 grammos.)
  • A használt tű 5 mm
  • A kendő méretei centiméterben:
    • 119*40 készen, mosás előtt
    • 134*55 blokkolva

Nem gondoltam, hogy még marad is fonal, és egész szép lesz a kendő. Azért nem folytattam, mert megbeszéltem magammal, vállon úgysem hordanám, de így pont akkora, hogy sálként lehet viselni.
Itt megtalálod a Tavaszi szellő kendőről szóló posztot.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése