2012. június 10., vasárnap

Virágokból horgolt kendő

A kendő alapja egy japán virág.

A japán virág ihlette virágom

A kötős-horgolós csoportban láttam, és nagyon megtetszett a virág. Aztán egy kis idő múlva megjelent a készítője blogján, hogyan készült a virág. Megnéztem a bejegyzést, és a többit is, amiben ez a virág szerepel. Mondanom sem kell, hogy a bejegyzések egy részét csak akkor olvastam, amikor a már a fél kendőm készen volt.

Aztán eljutottam innen egy másik blogra, de csak akkor, amikor már nem tudtam változtatni a kendő elrendezésén, és akkor rájöttem, én ezt már egyszer megcsodáltam.
Ott tudtam meg, hogy egy japán könyvből való a virágmotívum, ezért japán virág. Persze japán virág van ezer is, szóval ez egy a sok közül.
Néhány sor virág

Tovább olvasva kiderült, többféle színösszeállításban is megcsodálhatom a sálat, és olvashatok az előkészítő munkákról is.

Mondom, mindezt akkor, amikor már késő volt.



A kendő részlete lógva

Virágos kendő félbehajtva
 A fenti képen nagyjából látszik, milyen a kendő formája.

Nem háromszög, hanem stólaszerű.

Összesen 59 db virágot dolgoztam össze. 6 sorban helyezkednek el a virágok.
Soronként a virágok száma:
    1. sor: 14
    2. sor: 13
    3. sor: 12
    4. sor: 11
    5. sor:  6
    6. sor:  3

 A virág egyébként egyik ihletőjére sem hasonlít teljes mértékben, hinni akarom, hogy ez az én variációm. :-)

Színátmenetes fonalból készült a kendő
 Szép nagy lett, ahogy felveszem, elöl combközépig lóg le, így legalább többféleképpen is el tudom igazgatni.


1 megjegyzés: