2014. január 11., szombat

Hullámos takaró

Találtam egy nekem nagyon tetsző mintát. A mintáról kiderült, más színekben már régebben is láttam, akkor valahogy nem fogott meg.

Az én takaróm persze nem azokból a színekből készül, ami megtetszett, hanem azokból, amiket össze tudtam szedni, és számomra kellemes összhatásúak. :-)

Hullámos minta

Mondhatni, kísérleti darab, mert majd ezt a takarót szeretném közösen horgolni az érdeklődőkkel, és most azért készítem el, hogy tudjam, mennyi a fonalszükséglete.

Persze ezt úgy kell érteni, hogy a takarót addig horgolom, ameddig az 1-1 gombolyag fonalam tart. Akkor meglátjuk, mekkora lesz.
A takaró mérete babatakaró méret eredetileg is, persze tudjuk, ez se mond semmit. Mindenesetre olyan széles, hogy a tévé előtt ülve az ember a lábára tudja teríteni, és kellemesen melegít. Ezzel csak azt akarom illusztrálni, hogy ekkora méretű takarót akkor is készíthetünk, ha magunknak szeretnénk meghorgolni. :-)

A minta, mint látható, hullámos, és nagyon könnyű. Minden második sorban mintázunk, ez lesz a színe, a visszáján minden pálcára egyráhajtásos pálcát horgolunk.
A színén a mintázáskor kétráhajtásos pálcákkal dolgozunk, ezzel elérjük azt, hogy takarónk érzékelhetően növekszik. Számomra ez fontos motiváció! :-)

Szinte leolvasható a minta

A fonal Northern, a tű mérete 4,5 mm. A fonal 5-ös tűvel horgolható, akkor még nagyobb lesz a takaró, és gyorsabban is lehet haladni vele, direkt horgolom kisebb tűvel, hogy szorosabb legyen.

A minta itt található: http://www.redheart.com/free-patterns/cool-breeze-baby-ripple



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése