2020. május 1., péntek

Hogyan kezdhető el a kör horgolása?

A körben horgolás mindig izgalmas dolog. Sikerül-e a szaporítás, szép lesz-e amit horgolunk.
A kör horgolása és a körben horgolás nem ugyanazt jelenti! A kör egyértelmű, de körben horgolhatunk sokszöget is, illetve van olyan eset, amikor nem körrel kezdünk, hanem láncszemsorral, aztán mégis körben fogunk horgolni. Ilyenkor a láncszemsor mindkét oldalán horgolunk az első sorban, és így alakítjuk ki a kört. Ami ugye nem is kör. Jó, abbahagyom. :-)

Gondolj a zsinórfonalból horgolt tokra.

Horgolt tok, körben horgolva
Itt tehát a sorokat összekapcsoltam, vagyis körben horgoltam, de nem kört horgoltam, nem is sokszöget.

Most nem erről akarok beszélni. :-)

A kört többféleképpen kezdhetjük.

  • Láncszemekből gyűrűt kapcsolunk.
  • Magic ring (varázskör) segítségével
  • Az első láncszembe öltjük a szükséges számú pálcát.

Szerintem a magic ring a legnehezebb, bár már láttam aránylag egyszerű kivitelezést is. Az a szép a horgolásban, hogy többféle módszer van, amivel ugyanazt az eredményt tudjuk elérni.
A magic ring készítése lehet rettentően macerás és bonyolult, vannak egyszerűbben kivitelezhető megoldások is.

Melyik módszer a legjobb?

Az, hogy melyik módszert választod, egyéni ízlés kérdése. Figyelembe kell venni azt is, mit horgolsz. 
Ha olyan dolgot horgolsz, ahol a kezdőkörön teher lesz (pl. szatyor), akkor érdemes a láncszemgyűrűt választani. Az egykörös magic ring könnyebben szétcsúszik. 
A kezdő szálat kellő hosszúságúra hagyd, hogy a szálvéget könnyen el tudd dolgozni. Én mindig még kétszer körbevezetem a szálat az első kör szálai között, és utána vágom rövidre.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése