2017. október 15., vasárnap

Meleg takaró horgolva

Megmondom őszintén, ez a takaró dolog már régóta foglalkoztatott. Pár éve készítettem egy kisebbet, illetve nem csak egyet, mert ott van a több szálból készült is, de elsősorban a hullámmintásra gondolok.
Hullámos takaró

A telet általában folyamatos fázással töltöm, több réteg ruhában, és a nagyon melegnek mondott paplan se az igazi. Most majd megtámogatom egy meleg takaróval is, ami legalább nehéz. :-)

Amikor kipróbáltam a Lisa Big fonalat, és láttam, nagyon puha, elhatároztam, ezt lesz az, amiből takarót horgolok. Ugye azért nem akartam egy évet szánni a munkára.

Azt tudtam, nem lesz könnyű, no nem maga a munka, hanem a takaró. Munka közben sem. Az eredménnyel elégedett vagyok, mert az előzetes számításnál kevesebb fonal kellett hozzá.

Erről a takaróról van szó:

Takaró Lisa Big fonalból
Tehát a részletek:

Mennyi fonal kellett hozzá? 2 kg Lisa Big fonal.
Tű mérete: 12 mm

Minta: corner to corner, annyi a változtatás, hogy 3 pálca helyett csak 2 van egy kockában, ezért nem 6, hanem 5 láncszemmel kezdem a horgolást a szaporítós sorokban.

Van olyan része a takarónak, amikor a 20 dkg fonal 5-6 sorra elég. Egy este max 1 gombolyagot horgoltam a fonalból, mert így is eléggé megterheli a kezet. Legalábbis az enyémet megterhelte.

A minta közelebbről
Hogy el tudd képzelni mekkora, le is mértem. :-) 115*180 cm nagyjából. A minta enged, a takaró nehéz, vigyázni kell, mert ha megnyújtom, akkor nagyobb lesz a takaróm.

Remélem, jó szolgálatot fog tenni, az biztos, nem fáztam a horgolása közben, nagyon jól melegített. (Esténként horgolok, amikor már hűvösebb van.)

A fonalat és tűt itt meg tudod vásárolni: https://www.fonalbolt.com/lisabig
https://www.fonalbolt.com/Prym-soft-nyelu-horgolotuk-nagy-meretek
https://www.fonalbolt.com/Prym-ergonomikus-horgolotu

4 megjegyzés:

  1. Ma láttam a nagy takarót "élőben". vastag, puha, meleg. :)

    VálaszTörlés
  2. Mi az a corner to cornet minta?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. Saroktól sarokig horgolunk. Ha a corner to corner cimkére kattintasz, elolvashatod a témában írt posztokat, oktatóanyag is van, hogy kell horgolni.
      https://tanulj-horgolni.blogspot.com/search/label/corner%20to%20corner

      Törlés