2016. december 3., szombat

Corner to corner variáció

A corner to cornerről már remélem elolvastad a kötelező irodalmat. :-)

Kicsi csavarjunk a dolgon.
A Burcum Batik fonalból készült sapkánál már feltűnt, elég nagyok a kockák. A következő sapkánál arra gondoltam, kisebb tűvel fogom horgolni, hogy sűrűbb és ezáltal melegebb legyen. A következő sapka anyagának az Unforgettable elérő festésű tidal árnyalatát választottam. Ez az az árnyalat, ami nincs is.
Burcum Batikból corner to corner sapka

Azt tudtam, kellemesen meleg ebből a fonalból a sapka, itt is mutattam, két éve készítettem egy sapka, sál szettet, és nagyon szeretem.
A corner to corner mintája olyan, hogy kis rések vannak a mintában, és azért itt jobban be tud fújni a szél. Ezért úgy gondoltam, a legjobb az lesz, ha nem egyráhajtásos pálcákkal, hanem félpálcákkal dolgozok. Ezzel együtt a 6 láncszem helyett csak ötöt horgolok, és akkor egy picit kisebb négyszögeim lesznek. Ez így is lett. A tűméret csökkentése és a pálcaméret csökkentése miatt most persze többet kellett horgolni, viszont kárpótolt a fonal csíkjainak szépsége. Egészen finom színátmenetek és szinte tökéletes csíkok.

Félpálcás corner to corner

A sapka elkészítése egyebekben nem sokban tért el a már leírtaktól. Itt találod:
https://tanulj-horgolni.blogspot.hu/2016/11/corner-to-corner-sapkanak.html

A passzé rövidpálcás, semmi variálás, csak úgy rendesen. Ja, és meglepő módon itt kénytelen voltam nagyobb tűt használni, különben nagyon szoros lett volna.

A pomponja selymes lett, nagyon érdekesen fénylő, és nagyon kellemes tapintású.

Fonal Unforgettable, horgolótű 5 mm-es, passzénál 6 mm-es.
Egy teljes gombolyag elfogyott.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése