2016. szeptember 26., hétfő

Halszálka minta horgolva - Sál herringbone dc-vel

Az egyráhajtásos pálca minden horgolni tudó által ismert. Az is, hogy ma már egészen sok variációja van minden öltésnek. A magam részéről ezt a variációt még nem ismertem. A neve herringbone dc, vagyis halszálka egyráhajtásos pálca. Nem tudom, van-e magyarul neve, de úgy érzem, nem egy közismert öltésfajta.
Herringbone dc közelről

Megláttam egy leírásban, és úgy éreztem, ki is kell próbálnom. A leírás elolvasása után meg is horgoltam, de úgy gondoltam, jobb megnézni videón is, mert hátha valamit félreértek. Kiderült, teljesen jól értettem a mintát. 

Tehát a herringbone dc a következő:
1 ráhajtás, belebökünk a szembe, ráhajtás, áthúzzuk a fonalat a szemen, és a tűn levő első hurkon is, egy ráhajtás, a fonalat áthúzzuk az első hurkon, egy ráhajtás, a fonalat áthúzzuk a tűn levő mindkét hurkon.

Videót többet is találtam.
Ezen nagyon jól látni, hogyan készül.


A sálat a fonalhoz való méretnél nagyobb tűvel horgoltam. Egészen csipkeszerű lett, és ránézve nem is gondolnád, hogy egyráhajtásos pálcákból áll, igaz, nem a hagyományos módon horgolva.

Sál herringbone öltéssel

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése