2015. április 25., szombat

Kendőtörténet

Nem akartam a Tavaszi Szellő kendő bemutatkozását teljesen szétoffolni, ezért külön cikkben írom le.

Az úgy volt/van, hogy szeretek kendőt horgolni. Persze akkor, ha gyorsan elkészül. Ha heteken át horgolom, elmegy a kedvem tőle. Van olyan minta, amiből 2-3 sornál többet egyszerre nincs kedvem horgolni. Ezen kívül, létezik az a fonal, nem is egy, ami remekül alkalmas arra, hogy elvegye a kendőhorgolási kedvet. Például azért, mert nagyon vékony, és nagyon sok munka árán lesz a kendő akkora, amikor már abba lehet hagyni a horgolását. :-)

Pár éve volt divat az SBS kendő vagyis a South Bay Shawlet, ami aztán Mother of the Bride kendő néven is kiadásra került. Ez a Lionbrandnál található kendő. Rajzos, ezért szeretik. Igazából annyira nem egyszerű, én csak papírból tudom horgolni, különben elrontom. Valahogy nem tudom megtanulni a mintáját. Ez egy dolog vele, de hogy 7 pálca van ott, az nekem sok volt. Túl tömör lett a kendő. Ezért újítottam egy kicsit, és lazán 5-re csökkentettem a pálcák számát.

Rettentően büszke voltam, milyen jót találtam ki. Aztán felvilágosítottak, hogy szép Elise kendőt horgoltam. Na, ekkor néztem meg ezt a kendőt, és láttam, tényleg olyan.

Elise kendő Soft Mohair fonalból

Erről a kendőügyről írtam is, itt: http://tanulj-horgolni.blogspot.hu/2012/11/kendo-erdekes-szinekben.html

Na, most kapaszkodj meg, túl több Elise kendőn, pár hete olvastam  valahol, hogy valaki panszkodott, elrontotta a kétráhajtásos pálcát az Elise kendőben. Mit? Hogy? Hol? Rohantam nézni a mintát, és képzeld, most láttam, hogy ott bizony elbújt egy kétráhajtásos pálca. Szóval akkor most lehet, mégis van egy saját verzióm? :-)

Az viszont igaz, hogy a kétráhajtásost nekem már anno mondta valaki, de akkor azt én úgy értelmeztem, minden pálca kétráhajtásos, és ilyen kendőt is horgoltam. :-)

Ezt a kendőt itt mutattam félkészen: http://tanulj-horgolni.blogspot.hu/2012/08/minta-kicsit-maskepp.html

Kétráhajtásos pálcákkal

Szóval voltak már előjelek, hogy egyszer csak összejön nekem az, hogy egy olyan kendőt variálok össze, találok ki, amire azonnal nem vágják rá, mi a neve...

Mindig a ritkább mintákat keresem, laza legyen és szellős, hiszen nem kabát helyett kell, inkább dísznek, kabát alá, vagy csak dicsekedni. :-) Persze, ajándékba is jó, de azt hiszem te is tudod, meg kell nézni, kinek adunk horgolt cuccot. Mondjuk úgy, akiket ismerek, vagy elkészítik maguknak, vagy nem tetszik nekik a horgolás maga, vagy szerintük ez értéktelen vacak, és sokkal jobb a boltban venni valami jó, minőségi gyári akármit. :-)

Így jutottam el a kendőminta tervezésig, amit változatlanul nagyképű kifejezésnek tartok.
A tervezés nálam az, hogy lerajzolok egy mintát, bár ezt nem tudom, hogy kéne érteni, de úgy képzelem, van egy rajz, és utána azt "lehorgolom". Nos, ez nem így készült.

Elkezdtem próbálgatni különféle variációkat, 4-5 sorokat horgoltam, és mindig eszembe jutott valami új. Itt vagy ott kéne változtatni rajta. Ezeket a változtatásokat meghorgoltam a következő próbán. Ami nem tetszett lebontottam. 5-6 lépésben alakult a minta véglegessé.

Meghorgoltam egyszer, még egyszer, és tetszik! :-)
Horgolom Bamboo Fine-ból, sosem lesz kész, jaj, és horgolom nagyon vékony mohairből is, Precious nevű Red Heart fonalból is. Majd megmutatom.

Ennyi a kendő története. Eddig. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése