2014. november 15., szombat

Fejpánt és még életet is menthet

Hangzatos címet sikerült kitalálnom: fejpánt, ami életet menthet. Nem túlzás. Már itt vannak a sötét esték, mit esték, délutánok, amikor nehezebb észrevenni z úton bandukoló gyalogost.
Lehetsz városban vagy falun, bárhol előfordulhat, hogy hiányzik a közvilágítás, esetleg éppen nem működik, a lényeg, sötétben kell megtenni rövidebb-hosszabb távolságot.

Ekkor remek segítő egy olyan ruhadarab, ami feltűnő. Méghozzá úgy, hogy amikor fény esik rá, akkor hirtelen nagyon jól látható lesz, hogy valami van ott. A valami pedig valakihez tartozik.

A Reflective fonalban fényvisszaverő szálat találunk. Ez a szál teszi lehetővé, hogy a Reflective fonalból készült darab, amikor erős fény esik rá, szinte világítson.

Nem, nem világít, csak visszaveri a fényt. A lényeg az, hogy láthatóvá, sokkal jobban láthatóvá teszi  a fonalból készült ruhadarabot, kiegészítőt.

Fejpánt Reflective fonalból

A fejpánt 2 színű fonal 1-1 szálának összefogásával készült. Válassz ki két színt a lehetséges 9 közül, és máris kezdődhet a munka.

Dupla szál, 9 mm-es tű. Én 10 láncszemmel kezdtem, és a tűtől számított negyediktől mindegyikbe 1-1 egyráhajtásos pálcát öltöttem. 3 láncszem magasítás a sorok elején, minden pálcára egy pálca.
A fejemhez mértem, milyen hosszúra lesz szükségem. Úgy kalkulálj, hogy rugalmas a horgolás, tehát a szükségesnél kicsit rövidebb legyen. Amikor a megfelelő hosszúság elkészült, rövidpálcákkal összehorgoltam a két rövidebbik oldalt. A pálcák mindkét szálába öltöttem.
Ezek után színére fordítottam, és az egyik színnel rövidpálcákat horgoltam a két oldalára, ami az alja és a teteje. Egyenletesen helyezd el a pálcákat, igyekezz, hogy ne nyújtsd meg, de ugyanakkor ne is szűkítsd a fejpántot.

Amikor a szélek behorgolása is készen volt, eldolgoztam a szálakat.

A munkát a Red Heart modellje alapján kezdtem el, a fenti számokban látod az eltérést. 10 pálcával 12-13 cm széles volt a fejpánt, és még a rövidpálcák is növelik picit a szélességet.

A fonalat megtalálod a fonalbolt.com webáruházban a Reflective fonalak között

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése