2014. július 24., csütörtök

Keresztezett pálca - másképp

A keresztezett pálca másképp egy hangzatos cím, igaz is, meg nem is.
A keresztezett pálcát úgy horgolod, ahogy kell, tehát egy pálcát kihagysz, a másodikra készítesz egy pálcát, majd a munka előtt visszanyúlsz a kihagyott pálcához, és oda is horgolsz egy pálcát. Aztán kihagysz egy pálcát, a másodikra.... Érted.
Eddig a hagyományos részt olvastad
Sapka keresztezett pálcákkal

Mitől lesz ez másképp?
Attól, hogy nem a horgolás színét használtam színének, hanem a visszáját.

A keresztezett pálcás minta közelről

A történeti hűség kedvéért azt is el kell árulnom, bár a képen is látni, hogy ez a minta sapkán van, tehát körben horgoltam. A körben horgolásnál a színe és a visszája teljesen más képet mutat. Ha még nem figyelted, nézd csak meg!

Láttunk egy sapkát, aminek nagyon érdekes mintája volt, és elsőre nem tudtam, milyen minta lehet. Valahogy ismerősnek tűnt, de mégsem. Aztán alaposabban megnézve, úgy találtam, ezek keresztezett pálcák, csak nem a színe van kívül, hanem a visszája. Remélem sikerült úgy leírni, hogy érthető. :-)

A zöld sapkás képen jobban látni, hogy a szaporítás, és a befejezés a színe, a keresztezett pálcás részen másmilyen a pálcák képe, ezt a részt is körben horgoltam, csak a minta kezdésénél megfordultam. Amikor a széléhez értem, ismét megfordultam, ekkor kerültem vissza a sapka színére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése