2012. december 20., csütörtök

Tanulságok a körsállal

Elkészítettem egy körsálat a saját fonalaim felhasználásával.

Követtem az utasítást, hogyan csináljam meg a saját fonalat.
Igyekeztem színben harmonizáló fonalakat keríteni, sikerült is. 1-1 gombolyagom van belőlük, a vastagabbakból ezért igazából semmi se jön ki.

Saját fonalkombinációval készült körsál

Levágtam először 2 méteres darabokat, de láttam, ez nem sok, ezért ennél hosszabb darabokat vágtam.
5 fonalat használtam, és igyekeztem a sorrendjüket tartani.

Ehhez képes a végeredmény elég érdekes lett. Már horgolás közben észrevettem, hogy nagyon egy helyre kerülnek az azonos színek. Amikor már tarthatatlan volt a helyzet, mert negyedszer is ugyanoda jött volna az egyik, akkor nyissz, és fonalcsere volt. Persze nemsokára megint fonalismétlődés következett:-)

Úgy vélem, legalább 8 fonallal lehet megoldani a kérdést, és lehet, hogy csak fel kell írni a sorrendet, a fonalakat meg elő kell készíteni, de nem kell összekötni. Így, ha egybefüggő mezők alakulnának ki, akkor lehet egy fonallal továbblépve folytatni a munkát.

Ha horgolod a sálat, akkor fogod megérteni, hogyan haladsz. A leírásból nem jön le az embernek elsőre (jó, nekem nem volt világos), hogy hogyan fogsz horgolni. A lényeg: a kezdősorod a sál KÖZEPÉN lesz!

Ezért nem lehet tudni, melyik fonal hova érkezik horgolás közben. Egyszer az egyik oldalán horgolsz, majd a másikon. Két sorral később kerülsz ismét ugyanarra a helyre. Nehéz előre megmondani, hány méter anyaggal később lesz:-)

Ha a fenti magyarázat érthetetlen, nem tudod elképzelni, akkor kezdj bele!
Döbbenet, hogy tényleg elég volt 9 dkg fonal az új sálhoz, ami 19 cm magas lett.
A mostani fonalkombó eredménye egy nagyon finom, meleg sál lett, ami belesimul a nyakamba, és elöl úgy néz ki, mintha a sál két végét kereszteztem volna.

Jó horgolást!
Elárulom, hogy vastag fonalakkal kettő órás a projekt!

3 megjegyzés:

  1. Én próbálkoztam a körsállal, de nem sikerült... pedig először készítettem egy kis próbát, kb. 20-30 szemmel, hogy hogyan kell megfordulni, az tökéletes lett. Így bizakodva kezdtem bele. De a hosszabb kezdőláncszemsorral mégsem jött össze, pedig nagyon figyeltem, nehogy megcsavarodjon közben, míg az első pálcasort horgoltam és hogy a megfelelő állásban horgoljam össze az elejével. Megfordultam,ahogy a próbán is csináltam. kell, és folytattam. De néhány sorral később kiderült, hogy gond van, legalább három csavarás van benne... Fel sem tudtam bontani, mert egy meglehetősen szőrös moher-fonalból csináltam. Azért befejeztem, végül is így is lehet hordani, de nagyon elment tőle a kedvem...

    VálaszTörlés
  2. Sajnálom, hogy rossz tapasztalataid vannak. :-(

    VálaszTörlés
  3. Azért nem adom fel, hiszen a főpróba sikerült, csak a premier nem... Megpróbálom egy jobb tartású fonalból, mert a mohernél nehezebben látszik, hogy jól csinálom-e.

    VálaszTörlés